اسپیسر ؛ اسپیسر پلاستیکی ؛ اسپیسر بتن

ارائه انواع اسپیسر واتراستاپ افزودنی های بتن روغن قالب پوکه معدنی با کیفیت متفاوت در کشور

اسپیسر ؛ اسپیسر پلاستیکی ؛ اسپیسر بتن

ارائه انواع اسپیسر واتراستاپ افزودنی های بتن روغن قالب پوکه معدنی با کیفیت متفاوت در کشور

Reinforced concrete wall

کاربرد این اسپیسر پلاستیکی در دیوارهای برشی می باشد . 

انواع دیوارهای برشی :

1-دیوار  برشی فولادی : در این دیوار ورقهای فولادی به عنوان دیوارهای برشی بکار می روند . برای جلوگیری از کمانش موضعی  لازم است از تقویت کننده های قائم و افقی استفاده شود. 

2-دیوار برشی مرکب : این دیوار شامل ورقها ی تقویت شده فولادی مدفون در بتن مسلح ، خرپاهای ورق فولادی مدفون در دیوار بتن مسلح و دیوار های مشابه ، که با یک قاب فولادی و یا با یک قاب مرکب تؤام هستند 

3- دیوار برشی مصالح بنایی : از دیر زمان در ساختمانهای مصالح بنایی از دیوارهای مصالح بنایی توپر غیر مسلح استفاده می شده است اما روشن شده است که این دیوارها از نقطه نظر مقاومت در مقابل زلزله ضعف دارند و لذا اکنون به جای آنها از دیوارهای برشی مسلح نظیر دیوارهای با آجر تو خالی و پر شده با دوغاب استفاده می شود .

 4-دیوار برشی بتن مسلح : یکی از مطمئن ترین روشها برای مقابله با نیروهای جانبی استفاده از دیوار برشی بتن مسلح است . دیوار برشی به عنوان یک ستون طره بزرگ و مقاوم در برابر نیروهای لرزه ای عمل می کند و یک عضو ضروری برای سازه های بتن مسلح بلند و یک عضو مناسب برای سازه های متوسط و کوتاه می باشد .

 انواع دیوار برشی بتن مسلح : 

 1-دیوار برشی در جا : به منظور حفظ یکنواختی و پیوستگی میلگرد های دیوار ، به قاب محیطی قلاب می شوند . 

2-دیوار برشی پیش ساخته : در دیوار های برشی پیش ساخته یکنواختی  با تهیه کلیه های ذوزنقه شکل در طول لبه های پانل و یا از طریق اتصال پانلها به قاب توسط میخهای فولادی صورت می گیرد . تأثیر شکل دیوار : تعبیه بال در دیوارها برای پایداری و شکل پذیری سازه بسیار مفید می باشد . نیروهایی که به دیوارهای برشی وارد می شوند :

1-نیروی برشی متغیر که مقدار آن در پایه ماکسیمم می باشد . 

2-لنگر خمشی متغیر که مقدار آن مجددا در پای دیوار حداکثر است و ایجاد کشش در یک لبه ( لبه نزدیک به نیروها و فشار در لبه متقابل می نماید ) با توجه به امکان عوض شدن جهت نیروی باد یا زلزله در ساختمان ، کشش باید در هر دو لبه دیوار در نظر گرفته شود. 

3-نیروی محوری فشاری  وزن طبقات که روی دیوار برشی تکیه دارد . 

توجه : در صورتی که ارتفاع دیوار برشی کم باشد  غالبا نیروی برشی حاکم بر طراحی آن خواهد بود لیکن اگر ارتفاع دیوار برشی زیاد باشد لنگر خمشی حاکم بر طراحی آن خواهد بود . به هر حال دیوار باید برای هر دو نیروی فوق کنترل و در مقابل آنها مسلح گردد. 


wall spacer