اسپیسر ؛ اسپیسر پلاستیکی ؛ اسپیسر بتن

ارائه انواع اسپیسر واتراستاپ افزودنی های بتن روغن قالب پوکه معدنی با کیفیت متفاوت در کشور

اسپیسر ؛ اسپیسر پلاستیکی ؛ اسپیسر بتن

ارائه انواع اسپیسر واتراستاپ افزودنی های بتن روغن قالب پوکه معدنی با کیفیت متفاوت در کشور

اسپیسر تیر بتن مسلح - Reinforced concrete beams

از این اسپیسر برای تامین پوشش بتن در تیرهای بتن مسلح استفاده می شود

تیرها ی بتنی:
تیرها وظیفه انتقال بار سقف به ستون و پی و سپس به زمین را بعهده دارند  بعد از تمام شدن بتن ریزی کلیه ستونها و قالب برداری از آنها  قالب بندی تیرهای اصلی شروع می شود در ساختمان‌هایی که سقف آن تیرچه بلوک بوده و یا دال بتنی ‌باشد معمولاً‌ سقف و تیر را همزمان و یکپارچه بتن ریزی میکنند ولی در ساختمان‌هایی که از سقف ساده استفاده می‌نمایند ابتدا تیرهای اصلی را آرماتور بندی نموده و سپس بتن ریزی می نمایند. بعد از آن سقف را روی آن قرار می دهند. تیرهای بتن مسلح معمولا به شکل مقطع مربع و  مستطیل ساخته می شوند در ساختمان‌ها از تیر T شکل نیز استفاده میکنند. مقطع تیرها  در ساختمان‌های بتنی در تمام طول تیر تغییر نمی کند اما بعضی مواقع برای صرفه جویی مقطع تیر را در طول تیر تغییر داده و یا به صورت ماهیچه در نزدیکی تکیه گاه سطح مقطع را اضافه مینمایند و لی در هر حال تغییر سطح مقطع باید به صورت تدریجی و نسبت افزایش ارتفاع و یا عرض در طول تیر از 1 به 3 تجاوز نکند.  concrete bar

استفاده نامناسب از اسپیسر و نصب نادرست آن یکی از دلایل اصلی جابجایی آرماتورها و در نتیجه کاهش طول عمر مفیدسازه های بتن مسلح بوده  در 1919جامعه بتن کتاب Spacers for reinforced concrete را منتشر کرد که توصیه هایی را در رعایت پوشش مناسب میلگردها مطرح میکند . اما تاکنون استانداردی در این رابطه وجود نداشته است .استانداردهای بریتانیا که برای طراحی و ساخت بتن مسلح مورد استفاده قرار میگیرندBS 8110-1,BS 5400-7,BS 8007 بیان می کنند که پوشش اسمی باید در همه سازههای مسلح رعایت شوند .استاندارد بریتانیایی شروط اجرایی استاندارد شده و روشهای استاندارد آزمایش اسپیسر را ارائه میدهد . این استاندارد بر مبنای گزارش جامعه بتن، منتشر شده در سال 1919 ، تنظیم شده است .الزامات اجرایی براساس آزمایشهای انجام شده روی ظرفیت باربری اسپیسر ها و چیرها که برای سالها در بریتانیا موجود بوده است و رضایت بخشی آنها به اثبات رسیده است ، قرار دارد .اسپیسر هایی که براساس BS 7973-2 مورد استفاده قرار میگیرند باید با BS 7973-1 منطبق باشند .بارهای خاص، مانند بارهای وارده در هنگام ساخت، انبارها و قسمتهایی که آرماتورها تراکم بالایی دارند، ممکن است بارهای بیش از اندازه به اسپیسر ها وارد کنند . تحت این نوع از بارها مهار مناسب را میتوان با استفاده از اسپیسر های خطی H به دست آورد .

جهت تهیه انواع اسپیسر پلاستیکی با ما تماس حاصل فرمایید.
 حالات و تعاریف : برای این استاندارد بریتانیایی ، حالات و تعاریف زیر وجود دارند :
 پوشش: فاصله بین فولادهای مسلح کننده و نزدیکترین وجه بتن .
تبصره : پوشش یا پوشش اسمی ، پوششی است که به وسیله طراح تعیین شده و روی نقشههای سازهای مشخص میشود .
 اسپیسر قطعاتی که برای حفظ پوشش، بین آرماتور و قالب یا سنگدانه قرار میگیرند و برای میلگردها پوشش یا تکیه گاه ایجاد می کنند .
تبصره : چنانچه در BS 8110-1:1997 بیان شده است ، پوشش بتن 91 میلیمتر تنها زمانیکه حداکثر اندازه سنگدانهها بیش از 91 میلیمتر نباشد قابل استفاده است . اسپیسرهای انتهایی اسپیسر هایی که برای قرارگیری در انتهای بتن در نظر گرفته شدهاند . اسپیسر خطیاسپیسرهایی که معمولا از جنس پلاستیک یا میلگردهای سیمانی ، غالبا با سطح مقطع ثابت هستند و برای مهار میلگردهای افقی به کار می روند اسپیسر دایرهای اسپیسری که دارای مقطع دایرهای بوده و عمود بر میلگردی که به آن متصل شده است قرار میگیرد و برای حفظ پوشش اعضای قائم به کار میرود . 
اسپیسر گیره دار: اسپیسری که طراحی عملکرد گیره بخش اصلی طراحی آن است .
تبصره : اسپیسرهای گیره دار معمولا از پلاستیک ساخته میشوند .
اسپیسر سیمی:
اسپیسری که به وسیله بست سیمی به آرماتور متصل میشود .
تبصره : اسپیسر های سیمی معمولا سیمانی هستند .
دارای اندازه های 10 تا 300 میلیمتر هستند و معمولا از جنس سیم فولادی و منطبق بر BS 4482 میباشند . معمولا در مهار آرماتورهای افقی فوقانی یا برای جدا کردن آرماتورهای قائم در دیوارها استفاده میشود .
تبصره : چیرها میتوانند به صورت منفرد ، به هم پیوسته ، یا دایرهای باشند .
چیرهای منفرد چیرهایی که  با ارتفاع 51 تا 300 میلیمتر ساخته میشوند و برای مهار آرماتورها در یک نقطه به کار میروند .
چیرهای پیوسته :
چیرهایی که برای ایجاد خط مستقیم تکیه گاهی با یک ارتفاع ثابت به کار می رود و معمولا دارای ارتفاعی بین 51 تا 300 میلی متر است .
تبصره : چیرهای پیوسته معمولا دارای حداکثر طول 2 متر هستند .
 چیر دایره ای : چیر فولادی که به صورت صاف به کارگاه منتقل شده و در محل به شکل دایرهای تبدیل میشود .